DRU Dealer Bestelsysteem met Glovia en FieldBuddy integratie

DRU Dealer Bestelsysteem met Glovia en FieldBuddy integratie

De Customer Service-afdeling van DRU, Nederlands grootste fabrikant van sfeerhaarden en kachels, zag in 2006 de toegevoegde waarde van het opzetten van een kennis- en bestelsysteem voor haar Europese dealernetwerk. Inmiddels draait de webshop in zes talen en kan DRU per markt relevante, uitgebreide model- en productinformatie tonen. Inclusief informatie met betrekking tot onderdelen en modellen welke al jaren geleden uit productie zijn genomen. Informatie is zowel op te zoeken via de menu-structuur als via de supersnelle zoekfunctie (op basis van Elastic Search).

Nadat DRU in 2015 op de software van Fujitsu Glovia is overgestapt, hebben OmniStock en Glovia in nauw overleg met de customer service-afdeling van DRU een diepe integratie tot stand gebracht. Tijdens het login-proces worden real-time actuele dealergegevens opgehaald, waaronder kortingsgegevens.

Tijdens het bestelproces worden er real-time ATP (levertijd) -calculaties uitgevoerd via Glovia, zodat dealers inzicht hebben in de (mogelijke) levertijden van artikelen.

Via de MyAccount-functie (MyDru) hebben dealers inzicht in hun openstaande orders, leveringen, facturen (ook direct te downloaden), kortingen en omzet/afzet statistieken. Ook de binnen -en buitendienst maken hiervan veel gebruik. Vrijwel al deze data wordt real-time uit Glovia opgehaald.

Daarnaast is een integratie gerealiseerd met FieldBuddy field service management. Dealers kunnen binnen de MyAccount-functie klachten indienen en de status van geplande werkbezoeken volgen.

Ondanks dat DRU in een als traditioneel te kenmerken markt actief is, komen inmiddels 80% van de orders van dealers via de Druservice-websites binnen. En dealers beschikken over een enorme hoeveelheid gedetailleerde actuele informatie, inclusief gebruikershandleidingen, installatiehandleidingen, lijntekeningen, etc.

Paul Busser, Manager Customer Service : " Zonder de Druservice-sites zouden onze Customer Service-afdelingen niet met de huidige bezetting afkunnen, maar zou zeker het dubbele aantal medewerkers nodig zijn. Dru heeft de afgelopen jaren haar omzet fors kunnen verhogen, terwijl de bezetting van de Customer Service-afdelingen gelijk kon blijven".

Home Cases DRU Dealer Bestelsysteem met Glovia en FieldBuddy integratie