Direct contact? Bel: +31(0)24 3500437

HomeFysieke Winkel Portaal

Fysieke Winkel Portaal

Wat is het Fysieke Winkel Portaal?

Het Fysieke Winkel Portaal is het platform voor een retailketen om samen met eigen winkels, franchisers of dealers essentiele data te beheren. Denk daarbij aan:

  • Reguliere openingstijden
  • Afwijkende openingstijden (zoals Koopzondag, Extra koopavond, Gesloten wegens Kerstmis, etc.)
  • Winkeladres- en contactgegevens
  • Exacte locatie op Google Maps
  • Goede foto's van de winkel
  • Voor welke producten en diensten of services klanten terecht kunnen

Via het winkel portaal heeft een retailketen, fabrikant of service organisatie controle op winkel informatie en de formatting van die informatie, zonder het werk te hebben om dit van alle winkels bij te houden.

En de winkels, franchisers of dealers op hun beurt, kunnen zélf actief zorg dragen dat hun online presentatie op orde is en dat openingstijden altijd actueel zijn op zowel eigen website(s) als Google (Google My Business) en andere relevante websites.

Voordelen Fysieke Winkel Portaal

  • Retailketen, franchisgever, fabrikant of service organisatie bepaalt welke gegevens winkels mogen aanpassen.
  • Winkels, franchisers en dealers houden zelf betreffende data bij.
  • Slimme software assisteert en stimuleert winkels om data up2date te houden en bijvoorbeeld regelmatig nieuwe foto's te plaatsen. Bijvoorbeeld als de etalage is aangepast, de nieuwe collectie binnen is, er belangrijke verkoopmomenten aan komen of een nieuwe display is toegevoegd.
  • Wijzigingen direct zichtbaar op eigen website / webshop
  • Wijzigingen vrijwel direct zichtbaar op Google / Google My Business.
  • Winkels die hun informatie goed  op orde hebben, worden aantoonbaar beter gevonden op Google.
  • Prettige beheeromgeving
  • Binnennkort: een aantal widgets die super snel en simpel te implementeren zijn in de website of webshop. Daarmee kunnen bezoeker gemakkelijk winkels zoeken en relevante, actuele informatie bekijken.
  • Perfect geintegreerd met de OmniStock Smart Logistics Engine.

Voor wie is het Fysieke Winkel Portaal zinvol?

  • Retailketens
  • Franchisegevers
  • Service organisaties
  • Fabrikanten
  • Groothandels

Kenmerken Omnistock Fysieke Winkel Portaal

  • Centraal of decentraal beheer van:
    • adresgegevens
    • reguliere openingstijden
    • afwijkende openingstijden
  • Automatische synchronisatie van wijzigingen naar Google (Google My Business / GMB)
  • Wijzigingen direct beschikbaar in widgets voor eigen website (of die van derden)
  • Adresgegevens en openingstijden als feed ter beschikking voor intern of extern gebruik
  • Uitgebreide mogelijkheden om winkels te gaan betrekken in e-commerce. Denk aan:
    • winkelvoorraden tonen op website of webshop
    • winkelvoorraden gebruiken om online voorraadbeschikbaarheid te verhogen
    • ondersteunen van afhalen in de winkel
    • ondersteunen van Click & Collect
    • ondersteunen van ship-from-store
    • same-day delivery
    • winkelvoorraad gebruiken als fallback voor webshop orders
  • Winkels inzicht geven in voorraden van (alle of specifieke) andere winkels
  • Winkels inzicht geven in voorraden van leveranciers.

Beschikbaar in drie varianten

1. Basis (online presentatie)

(Decentraal) beheren van openingstijden en automatische synchronisatie naar Google My Business.

2. Winkelvoorraad

In combinatie met de OmniStock Smart Logistics Engine kunnen winkelvoorraden gesynchroniseerd worden naar de beveiligde OmniStock cloud. Vervolgens kunnen winkelvoorraden gebruikt worden om:

  • Winkelvoorraden te tonen op de eigen webshop/website
  • Winkelvoorraad te laten zien aan andere winkels
  • Winkelvoorraden te synchroniseren naar geselecteerde 3e partijen

3. Commerce

Met de Commerce-variant kunnen winkels compleet worden ontsloten om integraal onderdeel uit te maken van e-commerce en omnichannel verkopen. Winkels krijgen dan in hun Winkelportaal mogelijkheden om:

  • Afhaalorders te ontvangen en hiervan documenten af te drukken
  • Orders te ontvangen welke uit winkelvoorraad gepicked en verstuurd gaan worden naar klanten
  • Orders terug te geven aan de Smart Logistics Engine, indien ze onvoldoende voorraad of geen capaciteit hebben om uit te leveren
  • Orders door te zetten naar dropship leveranciers
  • Orders door te zetten naar collega winkel

  •  

Vraag nu een demo aan

Cases